DRØBAKVANDRING PV27

Drøbakvandringen 5 og 10 km

pdf-beskrivelse

Gå ut fra stasjonen, ta til venstre og følg Osloveien frem til rundkjøringen. Gå så over fotgjengerfeltet, ta til venstre mot første vei,Smieveien. Og følg denne til høyre, gå helt opp til Belsjøveien, ta denne til venstre og følg veien til skogkanten på høyre side, samt slutten på golfbanen. Ta den lille grusveien inn til høyre, forbi en lagringsplass og rett frem på lysløypa, som går svakt oppover. Du får etter hvert golfbanen på din høyre side, men forsetter rett frem til du kommer til et Y kryss. Her tar du til høyre (Bølerhytta) og følger stien rett frem til et dele. Fortsett videre rett frem ca. 100 meter. Ta stien ned til venstre og etter ca. 50 m, ta til høyre i neste kryss. Du kommer til et nytt stikryss, ta da til venstre opp en liten bakke. På toppen, ta til venstre (SK på tre 10 5 km) og følg denne stien frem til en større grusvei (Løypedele 10 og 5 km) Vi tar til venstre og går denne veien frem til Kverndammen på din venstre side, fortsett videre frem til et lite veikryss, ta til venstre (Seiersten), du kommer frem til en åpen slette, ta til venstre opp den lille stigningen, på toppen tar du til høyre oppe på skansen, etter ca. 100 m tar du ned til venstre på en liten sti, følg stien gjennom skogen, rett før du kommer til en asfaltert vei, går det en liten sti til venstre og den fører rett inn i Tunveien, gå denne frem til kryssende vei Museumsveien, gå denne til venstre (SK stolpe 10 5 km) , gå så inn på Follo Museum og gjennom museumsområde. I enden av området, ta til høyre over en lite trebro og frem til asfaltert vei. Ta her til venstre frem til Belsjøveien, gå til høyre og følg veien frem til Smieveien, gå til høyre og fortsett rett frem til utgangspunktet YX stasjonen.

10 kilometer løype

Etter løypedele går 10 km til høyre på den fine grusveien, vi passere en lite klopp ved Øvredammen og fortsetter stien mot Heer, ved neste skiltstolpe, tar vi til venstre og følger stien svakt nedover til vi kommer til en bom og en infotavle. Vi har nå kommet til Nedredammen og vi går nedover på den asfalterte veien og det blir bebyggelse. Vi kommer ned til et T kryss, her tar vi til høyre inn Rundtomveien og følger denne veien rett frem, svakt oppover, når vi når toppen, går du fortsatt rett frem, det går ganske bratt nedover og når du kommer til en skarp venstre sving, du går her til venstre og forsetter frem til en skarp høyresving og forsetter så til neste skarpe venstresving, du er nå nede ved Gylteholmen og du går her til venstre Gylteveien og etter en liten stund, (SK stolpe) og vi følger veien mot Drøbak, denne veien er litt kupert, men det flott utsikt over Oscarsborg og Oslofjorden. Etter hvert kommer vi frem til Batteriveien, her går vi ned til høyre i Sagabakken og følger denne ned mot sjøen og opplagsplassen for båter, vi krysser her og opp på asfaltert vei, som du følger langs sjøen på vei inn til Drøbak. Etter en stund kommer vi til badeparken og fortsetter rett frem mot Drøbak Kirke, vi tar en liten stikkvei inn til høyre, ved Frogn eldresenter og kommer frem til inngangen til kirken, ta til venstre og ut porten til kirken, du har nå en stor parkeringsplass på din venstre side, gå rett frem og du når DrøbakTorg (Her er det mulighet for litt å tygge på, flere serveringsteder).Vi går til venstre, ved torget, Torggata og frem til kryss, her går vi til høyre opp Lindtruppbakken, gå over påvenstre side og ved første venstre sving, følger vi Osloveien oppover mot Seiersten Stadion, når du kommer til bussholdeplassen, skrår du over denne og tar til venstre inn Museumsgaten og følg denne frem til museet, ca. 50 m før du er på museet, (SK 10 5 km), gå så inn på Follo Museum og gjennom museumsområde, i enden av området, ta til høyre over en lite trebro og frem til asfaltert vei, ta her til venstre frem til Belsjøveien, gå til høyre og følg veien frem til Smieveien, gå til høyre og fortsett rett frem til utgangspunktet YX stasjonen.

Arrangør: Ski Tur- og Marsjforening

Postnr/sted:

Land:

Startkortet betales ved IVV stempling

Legg startkort og 20,- kr i en konvolutt i den låste kassen!

NB! Husk å skrive distanse!